Cara Nak Menghias Rumah Yang Simple

Advertisement
Anda dan saya pasti mahu rumah dengan reka bentuk dan hiasan indah, yg menawan dan menarik, bukan? Jika anda berada dalam peringkat pembinaan rumah, memahami dengan baik perbincangan ini tentang bagaimana cara menghias rumah yang simple.

Kami berkongsi rujukan cara nak hias rumah teres dengan bajet rendah yang nampak selesa dan cantik. Rumah teres adalah salah satu model rumah digemari oleh rakyat Malaysia kerana bilik yang luas dan adil untuk semua ahli keluarga. Rumah ini apabila diukur jumlah kawasan tanah di antara 54 meter² - 200 meter². Rumah dengan kawasan tanah ini pasti membuat ahli keluarga lebih banyak fleksibiliti untuk aktiviti mereka, mereka boleh mereka bentuk sebuah rumah dan menentukan jumlah bilik dan jumlah kawasan akan dibina.

cara menghias rumah yang simple


Jika ahli keluarga anda sebanyak 4-7 orang, ia adalah sangat sesuai untuk menempati rumah teres dengan saiz yang besar, apabila rumah lebih luas daripada saiz 100 m² maka rumah itu akan menjadi istana.

Sebenarnya rumah teres boleh dihiasi dengan pelbagai tips, penjelasan cara menghias rumah yang simple dengan bajet rendah seperti berikut:



1. Lantai Rumah

Cara nak hias rumah teres yang pertama, kami mencadangkan menggunakan bahan seramik di atas lantai rumah anda yang mudah dibersihkan dan boleh bersinar apabila terdedah kepada cahaya matahari atau lampu pada waktu malam.

2. Ruang Tamu

Kami mengesyorkan bahawa anda menyediakan cat berwarna terang di ruang tamu kerana di sini, anda akan melayan tetamu yang melawat rumah anda. Anda boleh meletakkan beberapa perabot di ruang tamu sebuah meja, sofa, kandil, pasu, permaidani dan televisyen.

3. Bilik Tidur Utama

Hiasan untuk bilik tidur utama perlu memilih warna yang hubungan cinta romantis supaya pasangan sentiasa boleh berkembang. Letakkan katil bersaiz king di bilik tidur utama, dan juga beberapa perabot seperti almari, candelier, pasu, rak buku, dressers dan lain-lain. Warna cat dinding juga mesti dipilih sebagaimana yang sesuai bagi pasangan seperti merah gelap, biru gelap dan putih.

4. Bilik Tidur Anak

Warna cat dinding di bilik tidur kanak-kanak itu perlu terang dan ceria seperti kuning, hijau muda, oren, putih, merah jambu dan lain-lain. Letakkan beberapa perabot di dalamnya sedang tidur katil, kabinet, rak buku, meja, anak patung, poster dan lain-lain.

Baik kawan-kawan, itulah yang kita kongsi tentang bagaimana cara menghias rumah yang simpel, comel dan indah, boleh diamalkan di rumah ya!

0 Response to "Cara Nak Menghias Rumah Yang Simple"

Catat Ulasan