Berapa Kos Rumah Pasang Siap Di Malaysia?

Advertisement
Jika anda berfikir membina sebuah rumah dengan tangan sendiri dianggap terlalu rumit, terdapat cara-cara praktikal untuk mendapatkan tempat tinggal dengan dengan mengetahui kos rumah pasang siap Malaysia, jika harga yang murah anda boleh membeli dengan wang tabungan.

Rumah pasang siap adalah semua bahagian atau komponen rumah telah dikilangkan dan disediakan oleh pengeluar atau pembekal perkhidmatan. Pembinaan rumah pasang siap di tanah bangunan itu dilakukan dengan cepat kerana ia dipasang dengan sistem joint. Pembinaan rumah-rumah pasang siap dianggap orang yang lebih praktikal, ia tidak mengambil banyak pembina atau tukang bangunan dan tanpa bahan binaan yg dibazirkan.

Kos Rumah Pasang Siap Di Malaysia


Pembinaan rumah pasang siap bermula dengan asas, pemasangan dinding, partition, bumbung dan penutup bumbung. Tambahan pula, pelekap tangga dan pembinaan balkoni, jika sebuah rumah dua tingkat.

Berapa Kos Rumah Pasang Siap Di Malaysia ?

Kami telah mencari maklumat untuk kos membina rumah pasang siap pada beberapa bandar di Malaysia seperti Johor, Melaka, Pahang dan bandar-bandar lain. Kos rumah pasang siap 40 peratus lebih murah berbanding rumah biasa.

Terdapat pengalaman seseorang yang membina rumah teres satu tingkap dengan konsep rumah pasang siap dengan pelan: 3 bilik tidur dan 2 bilik mandi, kos kira-kira RM60,000 hingga RM75,000.

Rumah pasang siap mempunyai beberapa kelebihan berbanding dengan rumah biasa iaitu:

1. Ringan

Rumah pasang siap mempunyai berat ringan kerana ia dibuat daripada struktur besi baja. Besi baja adalah bahan yang sangat kuat, tidak mudah karat dan boleh menahan beban yang berat.

2. Tahan Gempa Bumi

Rumah pasang siap adalah bangunan yg tahan gempa bumi kerana asas dan rangka yang dicipta oleh teknologi moden. Pembekal perkhidmatan telah menjalankan research and development (penyelidikan dan pembangunan) pada rumah pasang siap untuk keselamatan dan keselamatan penghuni penduduk atau pelanggan.

3. Bahan Pembinaan Boleh Dikitar Semula

Anda ingin menjaga alam sekitar? Jadi, anda boleh membina rumah pasang siap untuk bahan binaan boleh dikitar semula supaya ia tidak memusnahkan alam.

Selesai artikel mengenai kos rumah pasang siap malaysia yang kita harapkan akan menjadi maklumat yang berguna untuk Anda.

2 Responses to "Berapa Kos Rumah Pasang Siap Di Malaysia?"

  1. Tak ada sebut berapa kos utk rumah pasang siap tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harga kos yang tunjuk tu kos bahan atau kos sudah siap

      Padam