Cara Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Yg Selesa

Advertisement
Anda mempunyai impian untuk menjadi kenyataan, satu daripadanya adalah rumah impian. bagaimana cara bina rumah atas tanah sendiri dengan kos rendah boleh digunakan supaya keluarga mendapat rumah yang cantik, comel, sihat dan selesa.

Tips untuk membina rumah sendiri dengan kos yang rendah akan menjadi maklumat genting pada masa ekonomi negara menurun pada 2016, harga tanah di kawasan bandar menjadi lebih mahal. Dan bahan-bahan binaan dan upah tukang bangunan semakin mahal, jadi persoalan timbul dalam fikiran anda: Bolehkah saya membina rumah teres, banglo atau kampung yang comel dan selesa?

Cara Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Comel, Sihat Dan Selesa


Cara Bina Rumah Atas Tanah Sendiri

Kami berkongsi bagaimana untuk membina rumah kos rendah dengan mengikuti langkah berikut:

1. Design Rumah Teres

Reka bentuk rumah akan menentukan jumlah kos yang terlibat dalam pembinaan projek kediaman. Reka bentuk rumah teres yang kami fikirkan terbaik untuk menjimatkan wang untuk membina sebuah rumah. Dan saiz rumah yang dibina tidak boleh terlalu besar, lebih besar rumah maka kos menjadi lebih mahal, kerana kos pembelian bahan-bahan binaan dan upah pembina rumah semakin tua.

2. Tanah



Jika anda sudah mempunyai tanah pasti bajet sangat berjimat untuk membina rumah, tetapi jika tidak mencari tanah murah. Secara umum, tanah kos rendah dijual oleh orang-orang yang memerlukan dana cepat seperti Haji, Umrah, majlis perkahwinan dan banyak lagi. Anda membeli tanah di pinggir bandar atau berhampiran kawasan luar bandar tetapi tidak terlalu jauh dari pejabat.

Anda membeli tanah untuk membina sebuah rumah dengan keadaan yang baik seperti rata, tanah yang tidak dekat dengan bukit (untuk mengelakkan bahaya tanah runtuh), dan tanah yang mempunyai ketinggian yang baik (mengelakkan risiko banjir).

3. Membeli Bahan Binaan



Terdapat beberapa bahan binaan yang dapat dibeli dengan kos murah dalam cara bina rumah di atas tanah sendiri. Lawati secara langsung tanpa perantara pembuat bata dan pembuat jubin dan pencari pasir. Buat baik yang dalam niaga tawaran bahan-bahan binaan dari pengeluar secara langsung.

4. Upah Tukang Bangunan

Bagaimana cara bina rumah dengan cepat, cari tukang bangunan dengan upah renda dengan mutu kerja rumah berkualiti tinggi. Hubungi secara langsung kontraktor rumah atau tukang bangunan yang dikenali untuk bekerja secara profesional dari segi cepat, keputusan yang baik dan sudah tentu gaji lebih murah.

Itulah cara bina rumah atas tanah sendiri dengan kos yang rendah yang boleh kita kongsi untuk rakan saya untuk memperoleh rumah impian dan selesa untuk isteri dan anak-anak saya.

0 Response to "Cara Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Yg Selesa"

Catat Ulasan